- favorit basprodukter del 1!

Hejsan!
Hoppas allt är bra med er, själv sitter jag jusst nu och lyssnar på Panda Da Panda <3 hehe och ska försöka knåpa ihop ett blogginlägg vilket inte händer allt för ofta :) Men nu ska jag iallafall göra ett, tänkte jag skulle göra ett lite mer skönhetsrelaterat inlägg nu.
Så jag tänkte skriva om några favorit basprodukter inom smink för ansiktet då och sen kanske det blir fler skönhetsrelaterade inlägg, vi får se :)
 
Nummer 1 är denna foundation från Maybelline New York, från deras "serie" Fit Me.
Den innehåller 30ml och ca pris på denna är väl mellan 120-130 kronor kanske.
Jag tycker om den här för att den smälter ihop med huden och den blir inte kakig. Jag tycker även att den täcker väldigt bra utan att kännas "tung" i ansiktet :)
Ett plus med denna är också att det är en pumpflaska som känns mycket mer hygeniskt :)
Det enda minuset med denna som jag kommer på nu är det är en glasflaska vilket inte är så bra för mej som ä lite klantig :$ Annars är det en super bra foundation till ett bra pris :)
 
 
 
Den andra produkten är en BB-cream från Garnier. Det är en All-in-one BB-cream som har 5 egenskaper i samma produkt.
- Den återfuktar huden
- Den jämnar ut hudtonen
- Den ger lyster
- Den täcker blemmor
- Den döljer mörka ringar, reducerar rynkor och skyddar huden mot UV-strålar :)
 
Den innehåller 50ml och kostar runt 100 kronor :)
Jag har varit väldigt kluven till den här produkten, först gillade jag den sen inte men nu gillar jag den igen :) Jag hade nog väntat mej att den skulle täcka mer än vad den gjorde men den jämnar ut hudtonen väldigt bra så man får ett fint och natuligt resultat :) Så jag tycker absolut värd pengarna men jag har även ett minus med denna produkten som är lite värre än den andra produkten det är att ibland tycker jag att man ser väldigt glansig ut i ansiktet tyvärr men det går ju dock att fixa med lite puder :)
Sen läste jag att man kan applicera produkten 2 ggr för att få ett mer täckande resultat :)
 
 
Hoppas ni gillade inlägget och kommentera gärna!
Puss/JenniferEmmaMaria :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0