Del 2 sminkprodukter!

Hejhallå!
Hoppas allt är super bra med er, själv är jag trött som tusan eftersom väckarklockan ringde 01:45 inatt då vare bara gå och dra sej till jobbet. Men tänkte göra det här inlägget innan jag typ däckar i soffan, haha!
 
Jag tänkte iallafall göra del 2 av sminkprodukterna som jag började skriva om igår.. :)
Detta inlägget kommer handla mer om mina favoriter inom puder och en primer.
 
Tänkte jag börjar med detta pudret som kommer ifrån Maybelline New York, även denna kommer från deras serie Fit Me. Så den "hör" alltså ihop med foundationen jag skrev om igår, eller dom är inom samma serie iallafall.
Detta pudret tycker jag väldigt mycket om för att det smälter in fint i huden och det får inte ansiktet att ser torrt ut, den gör sej väldigt bra ihop med Maybelline foundationen jag skrev om igår, det blir super fint.
Denna förpackning innehåller 9gram och kostar runt 100-120 kronor :)
Det som är ett plus med denna produkten är att den inte innehåller några oljor eller vaxer.
Ett plus med förpackningen till denna produkt är att det är spegel i locket på den oså får man med en liten gullig rosa puff man applicerar med.
Tänkte bara skriva litte fort att denna produkten applicerar jag med en puder borste från Ecotools, sjukt mjuk är den och det blir ett jämt och fint resultat :)
 
Den andra produkten jag tänkte skriva om nu är en primer som kommer från Lumene. Denna produkten är till för att man inte ska bli glansig i ansiktet när man haft på foundation och sånt men den hjälper även till så att sminket sitter bättre under dagen :)
Jag har inte använt den här produkten så mycket för jag brukar glömma bort att jag ens har den, sen så kan jag inte heller jämföra den med någon annan primer för att detta är den första jag använder. Men jag tycker den känns väldigt bra och den smälter in bra i huden och bildar ingen "hinna" över ansiktet och det är ju ett plus.
Denna produkten innehåller 25ml och kostar ca 129-139, den finns att köpa på Lindex bla.
 
 
Nää, nu orkar jag inte skriva mer.. Förlåt men jag är så trött..
Men jag tror iallafall att jag ska göra fler såna här inlägg men inte jusst nu :)
Ha dä så fint sålänge, så hörs vi!
Puss!/JenniferEmmaMaria
 
 

Kommentarer
Postat av: Supermackan!!!

Kan man verkligen behöva så där många prylar??? :D

Svar: haha.. kan alltid va bra o ha..Använder dom dock inte samtidigt men d kanske du fatta :)
Jennifer Johnsson

2013-01-22 @ 20:35:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0